środa, listopad 26, 2025

Abażury do lamp, które odmienią Twoje wnętrze!

0
Abażury do lamp, które odmienią Twoje wnętrze!

Czasami wydaje nam się, że jedynym sposobem na odświeżenie pomieszczenia jest całościowa wymiana jego wyposażenia. Pragniemy czegoś nowego, świeżego, po to aby pozbyć się czegoś, co dawno nam się znudziło. Jest to błąd, który w dodatku sporo kosztuje. Najważniejsze, to uzmysłowić sobie, że cała magia tkwi w szczegółach. Dlatego, gdy patrzymy z politowaniem na naszą starą lampę, to pamiętajmy, że taniej i praktyczniej będzie zadziałać z jej kluczowym elementem, a nie poszukiwać całkiem nowego wyposażenia. Pozornie małą, ale znaczącą różnicę mogą dać nowe lub odnowione abażury do lamp.

 Abażury do lamp, czyli funkcjonalność i ciekawy design

To jaki wybierzemy klosz do lampy wpłynie w dużym stopniu nie tylko na atmosferę w pomieszczeniu, ale i na cały jego design. Możemy wybierać wśród różnych kolorów, wzorów i kształtów. W łatwy sposób możemy dokonywać zmian zarówno poprzez wymianę abażuru do lampy, jak i dokonanie nowego zakupu. Możemy wybrać klosz w stonowanych kolorach, który z czasem (albo od razu!) będziemy mogli odnowić. Opcji jest wiele i postaramy się je przybliżyć w tym artykule, tak, aby wybór był łatwiejszy a efekt zachwycający.

Jeśli zależy Ci na ciekawym oświetleniu

Wyjątkową funkcją kloszy do lamp jest zabawa światłem, które samo w sobie może ozdobić pomieszczenie. Zależnie od tego, jaki wybierzemy kształt abażuru, taki uzyskamy efekt. Dlatego tej zmiany możemy dokonać tylko przy pomocy nowego klosza. Jeśli zdecydujemy się na abażury do kinkietów to w łatwy sposób możemy uzyskać ciekawy efekt na ścianie. Wystarczy wybrać kwadratowy lub prostokątny model otwarty od dołu i góry. Dwie smugi światła będą w takim wypadku symetrycznie oświetlać ścianę.

Podobnie wygląda sytuacja jeśli chodzi o abażury do lamp stojących. Ten typ lamp zazwyczaj umieszczamy pod ścianą. Niezależnie od tego jaki wybierzemy kształt abażuru, bez wątpienia rzuci on ciekawie wyglądający strumień światła na ścianę. Jeśli będzie on otwarty od dołu i góry to analogicznie uzyskamy dwa strumienie.

Jeśli zależy Ci na wyjątkowym designie

Jeśli abażur, który już dłuższy czas ozdabia Twoją lampę znudził Ci się albo po prostu w mieszkaniu przeprowadzono remont i lampa kompletnie nie pasuje, to dobrym pomysłem będzie odnowienie starego abażura. Możemy podziałać na już posiadanym kloszu, szczególnie, gdy nie jest on sam w sobie szczególnie ozdobiony. Natomiast jeśli jest on bardzo pstrokaty i kompletnie nam nie pasuje do wystroju, to możemy tanim kosztem całkowicie go zmienić. Wystarczy ściągnąć stary materiał i nałożyć na stelaż do abażuru całkiem nowy pas materiału.

Jeśli jesteś artystyczną duszą to bez wątpienia spodoba Ci się pomysł własnoręcznego ozdobienia abażuru. Możesz zmienić jego kolor przy pomocy farby. Ta opcja sprawdzi się zarówno przy farbowaniu całego klosza, jak i podczas malowania na nim wzorów. Jeśli tylko czujesz się na siłach, to sięgnij po farby, pędzel i puść wodzę fantazji. Gdy tak artystyczne zabiegi to jednak za dużo dla Ciebie, to w łatwy sposób zmienisz kolor abażuru poprzez naklejenie na jego materiał bibuły w konkretnym kolorze, czy powycinanych w kolorowym papierze kształtów.

Uchwyty do telewizora – jak wybrać ten odpowiedni? Praktyczne rady

0
Uchwyty do telewizora - jak wybrać ten odpowiedni? Praktyczne rady

Na pewno wielu z nas choć przez chwilę marzyło o swoim własnym kinie domowym. Mimo, że nie każdy z nas posiada odpowiednie miejsce, aby zapewnić sobie tego typu rozrywkę poprzez montaż projektora, to zadowolić można się efektem jaki dają uchwyty do telewizora. Przed dokonaniem zakupu zastanowimy się najprawdopodobniej, czym tak naprawdę kierować się podczas wyboru.Nie jest to szczególnie trudne zadanie, ale wymaga wiedzy na temat kluczowych w tym temacie kwestii. Zapraszamy do lektury każdego kto planuje zamontowanie uchwytu i chce go odpowiednio dopasować do posiadanego odbiornika.

Jak dobrać uchwyt do telewizora?

Kiedy planujemy zawiesić telewizor na ścianie, to oczywistym jest, że musimy zaopatrzyć się w odpowiedni uchwyt. Pojawia się wtedy pytanie, jak go dobrać tak, aby pasował do naszego tv? Na rynku dostępne są różne uchwyty do telewizora, jaki więc będzie pasował akurat do naszego? Jest to kwestia sprawiająca niekiedy problemy a przy tym jest niezwykle ważna. Bowiem wśród wielu różnych uchwytów należy wybrać ten, który sprawi, że domowy seans będzie nie tylko przyjemny, ale i bezpieczny. Poza tym, nikt z nas nie byłby zadowolony z przedłużającego się montażu telewizora. Na rynku dostępnych jest wiele różnych uchwytów. Warto wiedzieć o tym, co decyduje o prawidłowym ich doborze do posiadanego odbiornika.

Rozstaw otworów montażowych

Przede wszystkim należy przyjrzeć się własnemu telewizorowi. Jedną z kluczowych kwestii jest to, czy jest on zgodny ze standardami VESA (Video Electronics Standards Association). Możemy to sprawdzić poprzez instrukcje, którą dostaliśmy wraz z zakupionym telewizorem. Jeśli nasz odbiornik spełnia powyższe wymagania, to oznacza to, że otwory montażowe umieszczone z tyłu, rozmieszczone są od siebie w konkretnych odległościach. W znacznym stopniu pomoże nam to w sprawnym i szybkim doborze uchwytu do tv.

Jeśli nie znaleźliśmy informacji o tym, że nasz telewizor jest zgodny z standardami VESA, ale z tyłu odbiornika mamy cztery lub nawet większą liczbę otworów, to oznacza to, że znajdziemy uchwyt odpowiedni do tego typu telewizora. Jeśli natomiast nie możemy doszukać się wspomnianych otworów, to najprawdopodobniej nasz telewizor nie nadaje się do zawieszenia na ścianie.

Zwróć uwagę na wagę

Wiele osób podchodzi do tematu wagi telewizora po macoszemu. Twierdzi się często bowiem, że jeśli otwory pasują do uchwytu, to kilka kilogramów więcej nie stanowi dużej różnicy. Jest to myślenie mylne i stwarzające niebezpieczeństwo. Generalnie wiszący telewizor powinien być bezpieczniejszą opcją od tej wolno stojącej. Szczególnie gdy w domu są małe dzieci, które mogłyby pociągnąć w swoją stronę telewizor stojący na szafce. Jednak nie dostosowanie uchwytu do wagi telewizora może być równie niebezpieczne. Istnieje ryzyko, że złamie się on a sprzęt runie na ziemię. Należy więc sprawdzić jakiej wagi jest nasz telewizor i dopasować go do odpowiedniego uchwytu.

Newsy polityczne – skąd czerpać na bieżąco informacje o świecie?

0
Newsy polityczne – skąd czerpać na bieżąco informacje o świecie?

Źródło informacji o polityce, z którego się korzysta, ma największy wpływ na to, jaką wiedzę można uzyskać. Skąd zatem warto czerpać newsy polityczne? Czy lepiej sprawdzają się media masowe, czy alternatywne źródła internetowe?

Kupno czy wynajem mieszkania online

0
Kupno czy wynajem mieszkania online

Młodzi ludzie przyjeżdżający do Wrocławia na studia bardzo często decydują się na samodzielne wynajmowanie mieszkania bądź podnajmowanie lokalu mieszkalnego razem ze znajomymi. Ludzie po studiach, pary małżeńskie i osoby posiadające stałe zatrudnienie również rezygnują z kupna własnych mieszkań na rzecz wynajmowanego lokalu. Jakie korzyści niesie za sobą mieszkanie w wynajmowanym lokum i gdzie szukać ogłoszeń o mieszkaniach 2 pokojowych? Warto się nad tym zastanowić, aby podjąć decyzję w sprawie najmu lub zakupu. W wielu przypadkach lepszym rozwiązaniem są mieszkania 2 pokojowe do kupienia niż wynajmowania – szczególnie jeżeli mamy w planach długoterminowy wynajem.

Stawka za metr kwadratowy standardowego mieszkania we Wrocławiu pozostaje od dłuższego czasu na stałym, dość wysokim poziomie. Przyjmijmy, że oscyluje w granicach 6500 złotych. Nietrudno zatem obliczyć, że zakup mieszkania o łącznej powierzchni 60 metrów kwadratowych, to koszt rzędu 400 000 złotych. Jeżeli zdecydujemy się na podjęcie kredytu, będziemy musieli go spłacać przez kolejnych, kilkadziesiąt lat. Z tego względu większość osób decyduje się na zakup nieruchomości o mniejszej powierzchni i przegląda ogłoszenia o mieszkanie 2 pokojowe Koszalin w internecie. Takie mieszkania mogą być nawet prawie połowę tańsze niż mieszkania trzypokojowe, zwłaszcza jeżeli kupujący jest zainteresowany opcją do remontu. Samo zaciągnięcie kredytu może być jednak problematyczne.

Osoba samotna, podejmująca kredyt samodzielnie, ma marne szanse na otrzymanie pozytywnej odpowiedzi. Wysokość raty najczęściej przekracza możliwości finansowe singla. Małżonkowie również niechętnie decydują się na podjęcie zobowiązania, które może się za nimi ciągnąć przez 25-30 lat. W takiej sytuacji najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie wynajęcie mieszkania. Przeglądając zapytania ofertowe i ogłoszenia o wynajmie oraz sprzedaży mieszkań dwupokojowych albo kawalerek możemy znaleźć naprawdę ciekawe i atrakcyjne cenowo oferty.

Najtańsze mieszkania schodzą po 25 złotych za metr kwadratowy, co oznacza, że za trzypokojowe mieszkanie o łącznej powierzchni 60 metrów kwadratowych możemy zapłacić już 1500 złotych. Stawka wydaje się rozsądna – zwłaszcza kiedy porównamy ją z miesięczną ratą za mieszkanie. Wrocław ciągle się rozwija i ma coraz więcej mieszkań na wynajem. Jest to szczególnie widoczne w okresie letnim i jesiennym, kiedy tłumy młodych ludzi z południowych województw Polski przyjeżdżają do wrocławskich ośrodków akademickich. Studenci coraz częściej wybierają opcję pokojów lub stancji do wynajęcia, gdyż stanowią doskonały ekwiwalent dla domów studenckich. Mieszkanie w akademikach to wydatek rzędu kilkuset złotych miesięcznie. Cena za wynajem pokoju kształtuje się na podobnym poziomie.

Osoby szukające mieszkania do wynajęcia nie muszą zadowalać się byle czym. W lokalnych serwisach, na forach internetowych i portalach ogłoszeniowych typu gumtree można znaleźć naprawdę ciekaw e i tanie mieszkania w dogodnej lokalizacji. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Miejskie drukarki samoobsługowe – Zeccer

0
drukarki samoobsługowe - Zecce

Marka Zeccer wprowadziła na polski rynek produkt absolutnie unikatowy – samoobsługowe drukarki. To prawdziwa rewolucja  i świetny sposób na wygodne drukowanie materiałów bez konieczności stania w kolejkach, szukania w kieszeniach drobnych i innych niedogodności, które doskonale znają osoby często korzystające z usług punktów ksero. Przechodząc więc do konkretów – jak działają drukarki Zeccer, gdzie można je znaleźć i jak z nich korzystać? Oto wszystko, co powinniście o nich wiedzieć.

Drukarki Zeccer – co je wyróżnia?

Z pewnością zdarzyło Ci się, lub nadal zdarza, korzystać z usług punktów ksero? Co jest dla nich najbardziej charakterystyczne? Tak, kolejki. Kolejki są tym, do czego stali bywalcy punktów ksero niestety muszą przywyknąć. Kolejna sprawa to drobne – zawsze musisz mieć je w kieszeni. Zwykle pracownicy punktu nie mają bilonu do wydawania reszty, a z drugiej strony dokonanie płatności kartą nie zawsze jest możliwe. Znów więc tracisz czas – tym razem na wymianę banknotów na bilon. Te dwie kwestie sprawiają, że kopiowanie dokumentów może stać się prawdziwą udręką.

Rozwiązaniem tych problemów są miejskie drukarki. Zacznijmy od początku, czyli od odpowiedzi na pytanie „skąd wziął się pomysł i kto je stworzył?”. Jak łatwo się domyślić, na pomysł stworzenia alternatywy dla „zwykłych” punktów ksero wpadły osoby, które mają z nimi największe doświadczenie i najmocniej odczuwają ich wady – czyli studenci. Pragnąc nieco ułatwić życie sobie i swoim kolegom, zaprojektowali i stworzyli prototyp drukarki samoobsługowej oraz specjalną aplikację. Pomysł spotkał się z ogromnym zainteresowaniem zarówno ze strony sponsorów, jak i samych studentów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, których twórcy poprosili o testowanie urządzenia i zgłaszanie wszelkich uwag na temat jego funkcjonalności. Tak właśnie opracowano drukarkę, dzięki której każdy może otrzymać wydruk dokumentów szybko i wygodnie.

Gdzie można znaleźć drukarkę? Otóż urządzenia te są obecne w wielu miastach w całej Polsce – we Wrocławiu, Warszawie, Szczecinie, Rzeszowie, Poznaniu, Lublinie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Gliwicach, Gdańsku, Gdyni i innych. Aktualnie ich liczba przekroczyła już 100, a korzystać z nich można w budynkach użyteczności publicznej takich jak uczelnie oraz w galeriach handlowych, sklepach 1-minute, kawiarniach oraz biurach co-workingowych. Jak je znaleźć?  To niezwykle proste – wystarczy tylko odwiedzić stronę internetową Zeccer i na mapie odnaleźć właściwe miasto i najbardziej dogodną lokalizację drukarki.

Jak się korzysta z drukarki?

Aby wydrukować dokumenty wystarczy kilka prostych kroków:

  • pierwszym, co powinieneś zrobić, jest wybór najbliższej Twojej lokalizacji drukarki, na przykład w centrum handlowym. Uwaga – na razie nie musisz wychodzić z domu! Po prostu znajdź urządzenie na mapie dostępnej na stronie internetowej; możesz to zrobić zarówno z komputera PC, jak i tabletu czy smartfona;
  • teraz wyślij e-mail zawierający dokument, który chcesz wydrukować, na indywidualny adres mailowy wybranej przez Ciebie drukarki;
  • teraz możesz podejść do urządzenia, zapłacić za wydruk i odebrać gotowy dokument.

Na kilka słów komentarza zasługuje także sposób płatności za korzystanie z drukarek. Otóż można zapłacić Blikiem, szybkim przelewem lub kartą – koniec z noszeniem przy sobie drobnych! Dodatkowym atutem drukarek jest fakt, że możesz wydrukować na nich nie tylko notatki, ale właściwie dowolny dokument – także fakturę VAT czy bilety PKP.

A co z bezpieczeństwem danych zawartych w dokumentach? O tę kwestię także nie musisz się martwić. Połączenie jest szyfrowane, a więc nikt niepowołany nie „przechwyci” dokumentów, a urządzenie automatycznie usuwa z pamięci wszystkie pliki od razu po ich wydrukowaniu.

Kto może korzystać z urządzeń?

Każdy, kto tylko potrzebuje drukować dokumenty – studenci, uczniowie, pracownicy firm, turyści. Każdy, kto nie ma czasu ani chęci na stanie w kolejkach w punkcie ksero. Nie trzeba do tego nic poza dostępem do internetu. Nie musisz mieć ze sobą również papieru, drukarka jest w niego zaopatrzona, a druk odznacza się bardzo dobrą jakością.

Drukarka samoobsługowa stanowi także świetną alternatywę dla punktów ksero na uczelniach oraz propozycję dla właścicieli biur co-workingowych. Pomysł skorzystania z tych coraz powszechniejszych w Polsce urządzeń pozwala na zaoszczędzenie kosztów związanych z zakupem drukarek do każdego komputera w w biurze lub profesjonalnych, lecz także bardzo kosztownych, kserokopiarek.

Oto komplet informacji, które powinieneś mieć, aby skorzystać z możliwości druku na miejskich drukarkach samoobsługowych. Nie wiedzieć o ich istnieniu to błąd, mogą Ci bowiem znacznie ułatwić życie.

Infolinie firmowe – czy to się opłaca?

0
Infolinie firmowe – czy to się opłaca?

0-800, 0-801, 0-804 spotkałeś się już z tym, ale nie wiesz co to takiego? To właśnie numery telefonu do obsługi klienta, czyli infolinie firmowe. Usługi te działają w Polsce już od wielu lat i przedsiębiorcy chętnie z nich korzystają, a my, konsumenci, przyzwyczailiśmy się już do nich. W końcu, kiedy kontaktujemy się telefonicznie z jakąś firmą praktycznie nie uświadczymy „pustego” dźwięku połączenia. Czy jednak posiadanie infolinii firmowej ma sens? Jakie korzyści przynosi, ile kosztuje taka usługa i kto faktycznie ponosi za nią opłatę?

Kontakt telefoniczny – najchętniej wybierana opcja

Nie ma sensu się sprzeczać – Polacy nadal najchętniej wybierają telefoniczną formę kontaktu z firmami czy swoimi usługodawcami. Jeszcze dziesięć lat temu jedynie co ósmy z nas nie korzystał z takiej możliwości. Zdawać by się mogło, iż w dobie rozwoju Internetu to się zmieni, ale tak się nie stało. Kontaktowanie się e-mailowo czy przez social media zajmuje więcej czasu niż wzięcie smartfonu do ręki i wybranie numeru. Internet jest powszechną formą komunikacji, ale nie lubimy czekać na odpowiedź i chcemy mieć poczucie, że rozmawiamy z żywą osobą. Sytuację Internetu mogą ratować czaty na żywo, które czasami widujemy na stronach przedsiębiorstw, lecz nadal nie występują tak często, jak by mogły.

Infolinia firmowa – kiedyś i dziś

Dawniej na infolinie firmowe napotykaliśmy głównie w bankach i operatorach sieci komórkowych czy dostawcach usług multimedialnych. To jednak się zmieniło – coraz więcej państwowych instytucji korzysta z infolinii, możemy się na nie natknąć podczas połączeń z przychodniami medycznymi czy innymi firmami, które byśmy nie podejrzewali o taką praktykę (działa to jednak na ich korzyść).

Infolinia – czy to ma jakąkolwiek korzyść dla mnie?

Zdecydowanie tak – niezależnie od tego, czy posiadasz dużą firmę, czy mały biznes, infolinia może poprawić jakość kontaktu z Twoim przedsiębiorstwem. Możesz ją połączyć z dowolnymi numerami, czy to telefonów stacjonarnych, czy komórkowych. Co więcej, kiedy posiadasz liczne oddziały w kraju – Twoi klienci będą na podstawie chociażby numeru kierunkowego przekierowywani do odpowiednich placówek. Cała ta sytuacja ponadto pozostanie dla nich niezauważona. Posiadając infolinię, niwelujesz sytuację, w której nie ma kto odebrać, gdyż klient będzie łączony z wolnym konsultantem czy pracownikiem, a jeśli wszyscy będą zajęci – otrzymają komunikat np. z prośbą o późniejszy kontakt. Infolinie firmowe działają ponadto 24/7, co zapobiega sytuacji, w której klient będzie słyszeć zwykły dźwięk połączenia. Dzięki infolinii Twój klient dostanie możliwość wybrania wewnętrznych numerów, co pozwoli na połączenie z konkretnym działem. Jednym słowem – to się opłaca, zarówno Tobie (m.in. wizerunkowo), jak i klientowi.

Kto za to płaci?

Decydując się na infolinię firmową najczęściej to Ty, jako przedsiębiorca ponosisz koszty. Rozliczenie za abonament jest zazwyczaj comiesięczne, a jego ceny są uzależnione m.in. od numerów telefonu do obsługi klienta, tj. 0-800, 0-801, 0-804. Przeważnie koszty te zaczynają się od 89 zł za miesiąc. Dla Twoich klientów połączenia z numerem 0-800 są bezpłatne, natomiast pozostałe to koszt zazwyczaj od 0,20 do 0,40 gr za minutę.

Infolinia? Jestem na tak!

Podsumowując – koszty takiej usługi są współmierne z korzyściami. Za pomocą infolinii firmowej niezależnie od wielkości Twojego biznesu możesz w łatwy sposób ułatwić komunikację z firmą dla Twoich klientów i nadać jej profesjonalnego wizerunku. Poza tym taką usługę możesz personalizować, dzięki czemu klient usłyszy konkretne komunikaty, muzykę w czasie oczekiwania na połączenie, itp.

Ile czasu trzeba czekać na zwrot podatku z Holandii?

0
Ile czasu trzeba czekać na zwrot podatku z Holandii?

Wielu Polaków emigrowało zarobkowo do Holandii, jednak w pewnym momencie przychodzi czas na rozliczenie dochodów z ubiegłego roku w urzędzie skarbowym, w tym wypadku konieczne jest załatwienie formalności poza granicami. Warto jednak wiedzieć, że urząd holenderki nie ma ściśle określonych terminów, które określałby do kiedy musimy złożyć właściwie wypełnione dokumenty. Oznacza, że o zwrot podatku możemy ubiegać się po terminie, jednak wówczas musimy liczyć się również ze znacznie dłuższym czasem oczekiwania na rozpatrzenie, a tym samym na otrzymanie zwrotu.

Dlaczego chodniki sznurkowe do biura to najlepszy wybór? Jak dobrać model idealny?

0
chodniki sznurkowe do biura

Chodniki sznurkowe wykonywane są z przędzy polipropylenowej. Chociaż jest to tworzywo sztuczne, odpowiednia obróbka pozwala nadać mu cechy, które pod wieloma względami przewyższają materiały naturalne. Dywany sznurkowe są szczególnie polecane biurom i innym budynkom, których podłogi są narażone na bardzo intensywne użytkowanie. To właśnie ten typ tekstyliów spełnia się tam najlepiej, zarówno pod względem praktycznym, jak i wizualnym.

Chodniki sznurkowe – jakie mają zalety?

Priorytetem przy wyborze pokrycia podłogowego w biurach jest przede wszystkim praktyczność. Dywany i chodniki w takich przestrzeniach muszą prezentować się nienagannie, co wiąże się z częstym praniem i odkurzaniem. Włókna polipropylenowe dzięki swojej zamkniętej strukturze nie chłoną zabrudzeń ani wody, dzięki czemu są bardzo łatwe w czyszczeniu i nie tworzą środowiska przyjaznego rozwojowi drobnoustrojów. Charakteryzuje je bardzo wysoka odporność na ścieranie, co jest istotne zarówno podczas sprzątania, jak i codziennego użytkowania przez wiele osób. Chodniki sznurkowe nie magazynują również kurzu, a ich spłaszczone runo pozwala w bardzo łatwy sposób pozbyć się go, nie dopuszczając do efektu poszarzenia. Poza wytrzymałością i trwałością, tekstylia tego typu charakteryzuje także szeroki wybór wzorów i kolorów, który pozwala dopasować je do każdego typu wnętrza. Co więcej, barwy włókien są zupełnie odporne na blaknięcie pod wpływem promieni słonecznych, dzięki czemu chodnik na długo zachowuje swoją oryginalną kolorystykę.

Chodniki sznurkowe do biura – jak wybrać?

Chodniki sznurkowe cieszą swoich użytkowników przede wszystkim trwałością oraz łatwością utrzymania w czystości, jednak nie bez znaczenia jest także ich design. Modne i ponadczasowe chodniki sznurkowe do biura pozwalają odpowiednio dopełnić aranżację wnętrza lub dodać jej charakteru. Biura utrzymane w stylu tradycyjnym, które cechują się kolorystyką inspirowaną naturalnymi barwami, można uzupełnić chodnikiem brązowo-beżowym, który doskonale wpisze się w cały klimat wystroju. Kiedy w pomieszczeniach panuje jednolitość odcieni oraz tekstur, warto postawić na tekstylia z mocniej zaakcentowanymi brzegami oraz deseniem w pasujących kolorach, może to być na przykład beżowo-brązowa kratka. Z kolei biura bardzo nowoczesne, w których nie brakuje akcentów szklanych i metalicznych, doskonale jest wykończyć chodnikiem sznurkowym w modnych szarościach, zwłaszcza z wzorem. Bardzo popularny, a jednocześnie nadal efektywny jest chodnik we wzór marokański, który potrafi zupełnie odmienić każde wnętrze i nadać mu wyjątkowego charakteru. Wybierając chodnik sznurkowy nie musimy kierować się kwestiami maskowania zabrudzeń czy też ewentualnością utraty koloru, ponieważ tekstylia tego typu są odporne na oba te czynniki.

Podłogi w biurach to powierzchnie bardzo intensywnie użytkowane, a co za tym idzie wymagają one również szczególnej ochrony. Warto w tym celu postawić na chodnik sznurkowy, który nie tylko doskonale się prezentuje, ale jest też wyjątkowo odporny na odkurzanie, pranie i czyszczenie, a także nawet na bardzo nasilone ścieranie mechaniczne.

 

Wynajem biura – jak negocjować warunki umowy?

0
Wynajem biura - jak negocjować warunki umowy?

Każdy przedsiębiorca, który decyduje się na wynajem biur powinien zrobić to legalnie. Ustalając warunki najmu należy wszystkie punkty zapisać w umowie. Jest to zabezpieczenie zarówno dla najemcy jak i wynajmującego. Jak negocjować warunki z perspektywy przedsiębiorcy?

Komunikacja interpersonalna – w jakim zawodzie jest to przydatna umiejętność?

0
Komunikacja interpersonalna – w jakim zawodzie jest to przydatna umiejętność?

Komunikacja interpersonalna to umiejętność tak naturalna dla człowieka, że na co dzień mało kto się nad nią zastanawia. To błąd! Podpowiadamy, jak sprawdzić swoje umiejętności komunikacji interpersonalnej i predyspozycje zawodowe, by wybrać dla siebie pracę idealną!

Komunikacja interpersonalna na co dzień i w zawodzie

Komunikacja interpersonalna, w najprostszym ujęciu, to wymiana komunikatów pomiędzy dwiema osobami w celu przekazania myśli, uczuć, potrzeb itp. Jest podstawowym narzędziem, jakiego ludzie używają w celu komunikacji. Służy nam do niej nie tylko mowa – gesty, postawa, miny i wszystko to, co nazywa się mową ciała, również są narzędziem porozumiewania. Na kwestię komunikacji interpersonalnej można też spojrzeć szerzej. Psychologowie, pedagodzy i inni specjaliści zajmujący się doradztwem zawodowym, mówią o komunikacji jako o umiejętności rozmawiania. W tym ujęciu chodzi już nie tylko o samo wyrażanie komunikatów, ale o ich jakość, ładunek emocjonalny i precyzję. Tak rozumiana komunikacja interpersonalna jest umiejętnością nie tylko społeczną, ale także predestynującą do wyboru drogi zawodowej.

Wybór zawodu a umiejętności

Każdy, kogo czeka wybór zawodu, wie, jaka to trudna decyzja. Odczuwają to w szczególny sposób ludzie młodzi, stojący przed wyzwaniem podjęcia pierwszej pracy. Decyzji tego typu nie należy podejmować pospiesznie, warto wziąć pod uwagę wykształcenie, doświadczenie (nie tylko zawodowe, ale i wynikające z hobby), zainteresowania, a także analizę własnych mocnych i słabych stron. Każdy człowiek ma pewne predyspozycje zawodowe, które sprawiają, że w wykonywaniu danego rodzaju pracy odnajdzie się lepiej i szybciej. Predyspozycje zawodowe ściśle wiążą się ze zdolnościami, talentami, a także cechami charakteru danej osoby. Poziom rozwinięcia umiejętności, jaką jest komunikacja interpersonalna, bywa często kluczowy w określeniu predyspozycji zawodowych. To nie tylko kwestia tego, czy lubimy rozmawiać z innymi, ale przede wszystkim, czy robimy to skutecznie.

Komunikuj się zawodowo

W jakim zawodzie przyda się komunikacja interpersonalna? Na pytanie odpowiedź wydaje się prosta: w każdym! Nawet jeśli w danej pracy najważniejszy nie jest kontakt z klientem, to wciąż pozostają rozmowy ze współpracownikami czy szefem… Są jednak zawody, w których komunikacja interpersonalna nie tylko ułatwia pracę, ale jest nieodzowna. Lekarze, ratownicy medyczni, funkcjonariusze policji czy straży miejskiej i ochroniarze muszą skutecznie komunikować się z innymi, a umiejętność ta może zaważyć nawet na bezpieczeństwie życia i zdrowia. Nauczyciele nie osiągną celu edukacyjnego, gdy nie będą skutecznie formułować przekazów kierowanych do uczniów. Sprzedawcy, menedżerowie, specjaliści od public relations – nie przebiją się z komunikatem sprzedażowym i informacją, co jest najważniejszym zadaniem w ich zawodzie. Z drugiej strony, są zawody, jak laborant, archiwista, bibliotekarz i wiele innych, w których zdolności w zakresie komunikacji interpersonalnej nie są tak ważne.

Wykonaj darmowy test predyspozycji zawodowych i… poznaj siebie!

Jak więc dowiedzieć się o sobie tego, czy komunikacja interpersonalna jest naszą słabą czy mocną stroną, a dalej – czy szukać pracy w zawodzie, który jej wymaga, czy w takim, w którym schodzi ona dalszy plan? Odpowiedź na to pytanie może dać konsultacja z profesjonalnym doradcą zawodowym, który udzieli pomocy w wyborze zawodu. Pomocne okażą się także testy predyspozycji zawodowych! Można zrobić je o każdej porze, w dzień pracujący i święto, bez wychodzenia z domu – wystarczy odwiedzić stronę https://www.kierunekrozwoju.pl/, gdzie dostępny jest darmowy test predyspozycji zawodowych. Kilka minut poświęcone na wypełnienie testu nie tylko zaspokoi ciekawość, ale także przyniesie korzyść w postaci cennych wskazówek dotyczących predyspozycji zawodowych.

Artykuł sponsorowany.

ZOBACZ TEŻ