Recykling tektury w firmie – czyli jak małe kroki, mogą prowadzić do wielkich zmian?

0
recykling tektury

Bardzo dużo mówi się w ostatnim czasie o negatywnych skutkach działalności człowieka na kondycję środowiska, coraz mocniej również sami jesteśmy świadkami zmian klimatycznych, których niestety w dużej mierze jesteśmy sprawcami. Mimo zwiększania się świadomości ludzi na istotę problemów związanych z ekologią cały czas jest jeszcze dużo do zrobienia w tej sprawie.

Weźmy na przykład kwestie zużycia papieru i jego przetwórstwo. Przeciętny mieszkaniec naszej planety rocznie zużywa około 50 kilogramów papieru, w globalnej skali są to setki miliony ton, na które musiało zostać wycięte setki milionów drzew. Dzięki selektywnej zbiórce opakowań papierowych, a następnie procesowi recyclingu, jesteśmy w stanie realnie redukować zanieczyszczenie środowiska, a także oszczędzać energie i przede wszystkim chronić lasy przed wycięciem.

Jak na co dzień pomagać środowisku?

Moglibyśmy zastanawiać się nad tym, jaki wpływ może mieć jeden mały człowiek czy też jedna firma na losy całej planety i na tej podstawie bagatelizować naszą rolę i odpowiedzialne postępowanie w zakresie działań proekologicznych. Musimy jednak zrozumieć, że właśnie w tym tkwi problem. Każdy człowiek się liczy, każdy mały gest, jest niczym efekt motyla, może wpłynąć na losy całej Ziemi. Co zatem mogą zrobić firmy, przedsiębiorstwa, aby przyczynić się do pozytywnych zmian? Przede wszystkim zwrócić uwagę na selektywną zbiórkę odpadów w firmie, a także postawić na recykling tektury.

Niemal każde przedsiębiorstwo, każdego dnia ma styczność z opakowaniami tekturowymi. Paczki z towarem, kartony do wysyłki towaru, tektura do pakowania, wypełniacze do paczek, bibuła czy też papier pakowy, bez względu na branżę, te produkty przewijają się u 99% przedsiębiorców.

Recykling opakowań teksturowych w firmie – jak to robić?

Jak wprowadzić recykling papieru i tektury w swojej firmie? Przede wszystkim zacznijmy od tego, aby uświadomić swoich pracowników o konieczności segregowania odpadów. Wyznaczmy odpowiednie miejsce na terenie zakładu, gdzie będą zbierane odpady papierowe, kartony, tektura, papier. Część z nich będziemy mogli od zaraz wykorzystać do zapakowania swojego towaru do wysyłki, część sprawdzi się jako ekologiczny wypełniacz do paczek, a pozostałe opakowania tekturowe możemy przekazać odpowiedniej firmie, zajmującej się recyklingiem opakowań. Z jednej tony makulatury można wytworzyć nawet 900 kg papieru, to niesamowite, jakie to proste, aby papier zyskał nowe życie.

Świadomość ekologiczna w firmach i przedsiębiorstwach jest niezwykle ważna, ponieważ to właśnie tam zużywa się najwięcej opakowań tekturowych i kartonów. Jeżeli więc wraz z pracownikami naszej firmy uświadomimy sobie, jak ważny jest recykling opakowań tekturowych, jesteśmy w stanie przyczynić się do realnych, pozytywnych zmian.

Hotel dla zwierząt – czy taki biznes się opłaca?

0
kot i pies

Prowadzenie hotelu dla zwierząt może okazać się wspaniałym zajęciem, szczególnie dla miłośników zwierzaków. Tyle słodkich, merdających ogonków w jednym miejscu to naprawdę piękny widok. Zwierzaczki tylko czekają, aż ktoś je przytuli, pobawi się z nimi i wyjdzie na spacer. To naprawdę widok jak z bajki. Dodatkowo, jeszcze właściciele pupili za to wszystko ci zapłacą. Praca marzeń!  Niestety rzeczywistość często nie jest tak kolorowa, jak mogłoby się nam wydawać. Czy prowadzenie takiego biznesu jest opłacalne? Sprawdźmy to! 

Przeczytaj też: https://www.zawody.pl/hotel-dla-zwierzat-placa/ 

Jak wyglądają koszty pozostawienia pupila w hotelu dla zwierząt?

Najprościej jest zacząć od tego ile zapłaci właściciel za pozostawienie swojego pieska w hotelu. Jeżeli chcemy jechać na wymarzone wakacje, nasze walizki są już spakowane, hotel opłacony, a lot rozpoczyna się już za kilka dni, pojawia się jeden zasadniczy problem. Co zrobić z naszym ukochanym czworonogiem? Czy powinniśmy zabrać go ze sobą? Być może lepiej zostawić go u zaufanej osoby? Tak naprawdę wszystko to zależy od nas samych. Lokalizacja, w której pozostawimy naszego pupila musi być dla niego przyjazna. Czy hotel dla psów będzie dobrym rozwiązaniem? Ile kosztuje oraz czy potrzebne są dodatkowe opłaty? Aby wszystko dokładnie zobrazować, poniżej znajduje się cennik hotelu dla psów „Hotel Pupila”, który mieści się w Gdańsku. Ich ceny obowiązują w przypadku hotelu dla psów, a inne w przypadku pobytu kota lub innego małego zwierzęcia.

  • Pobyt psa do 14 dni – bez wyżywienia 50 zł za dobę, a z wyżywieniem 55 zł za dobę.
  • Pobyt psa od 15 do 30 dni – 45 zł za dobę bez wyżywienia i 50 zł za dobę z wyżywieniem.
  • Pobyt psa powyżej 30 dni – koszt ustalany jest indywidualnie.

Czy opłaca się otworzyć własny hotel dla zwierząt?

Widząc takie ceny, powinna zapalić tam się lampka, że opłaca się otwierać hotele dla zwierząt. Większość opiekunów jadąc na wakacje na okres dwóch tygodni, za hotel zapłaci, aż 750 zł. W takim hotelu znajduje się kilka, a czasami nawet kilkanaście psiaków. Jeżeli pomnożymy tę kwotę o 5 (za pobyt 5 pupili), wychodzi nam 3750 zł. Tyle jesteśmy w stanie zgarnąć, za dwutygodniową opiekę nad pięcioma pieskami. Musimy pamiętać, że prowadzenie takiej działalności z pewnością nie należy do najłatwiejszych. Konieczne jest opłacanie składek, a także ponoszenie kosztów dotyczących utrzymania takiego hotelu i zapewnienie pupilom wszystkich potrzebnych rzeczy. 

Zobacz też: http://www.plenergia.pl/kucharz-ile-zarabia/

Co warto wiedzieć o szkołach policealnych?

0
Co warto wiedzieć o szkołach policealnych?=

Wielu osobom w pewnym momencie życia wydaje się, że podjęli złe decyzje związane ze ścieżką swojej edukacji. Jedni żałują, że podjęli kierunek studiów niezgodny z ich zainteresowaniami. Inni po latach uświadamiają sobie, że nie poświęcili wystarczającej ilości czasu na swoją edukację, czego konsekwencją jest niesatysfakcjonująca i nisko płatna praca. Takie osoby często żałują, że w czasach gdy uczęszczali do szkoły średniej, nie podjęli odpowiednich starań aby zdobyć wykształcenie. Na szczęście z ofertą powrotu do edukacji na poziomie szkoły średniej przychodzą szkoły policealne.

Programista – etat czy własna firma?

0
programista

Jako programista z pewnością zastanawiasz się co byłoby lepszym wyborem: własna działalność gospodarcza czy praca na etacie? Są to rozważania bardzo poważne, gdyż od nich będzie zależała nasza kariera. Jak rozpocząć swoją drogę zawodową i na co najlepiej się zdecydować. Przekonajmy się! 

Przeczytaj też: https://www.zlecenia.pl/blog/programista-etat-czy-wlasna-firma/

Gdzie rozpocząć pracę jako programista?

Jako programista dobrze zarobimy przede wszystkim w branżach ubezpieczeń, telekomunikacji, technologii IT, reklamie i mediach. Programiście dobrze cenieni są również w energetyce, transporcie, bankowości. Wyższe zarobki będą oferowały również firmy o dominującym kapitale zagranicznym. Twoja praca będzie potrzebna też w administracji państwowej.

Zarobki będą różniły się między sobą ze względu na województwo, w którym podejmujesz pracę. Przodują tu między innymi Mazowsze, Małopolska i Dolny Śląsk. Najgorzej z kolei zarabiają programiści pracujący w województwie opolskim, warmińsko – mazurskim i podkarpackim. Jako programista znajdziesz zatrudnienie w firmach zajmujących się produkcją aplikacji oraz gry.

Programista – własna działalność

Nie zawsze jedyny wybór jest to praca na etacie. Istnieje duża ilość programistów, którzy sprzedają swoje aplikacje do telefonów samodzielnie. Odbywa się to poprzez umowę zawartą z  odpowiednim sklepem cyfrowym. Nie musisz wówczas nawet rejestrować swojej działalności gospodarczej. Musisz to zrobić, kiedy będziesz chciał założyć firmę.

Duże doświadczenie, nieco kapitału, dobra lokalizacja  oraz pomysł mogą zdziałać prawdziwe cuda. W ten sposób zarobisz więcej i dasz pracę początkującym kolegom po fachu. Jako firma możesz być twórcą aplikacji  użytkowych oraz rozrywkowych. Możesz brać udział w przetargach na opracowanie całej infrastruktury cyfrowej w administracji, a także zabezpieczeń jej działań – bazy danych, ochronie personaliów, sprawnego liczenia głosów w wyborach. Jako programista prowadzący własną działalność gospodarczą możesz skorzystać z innych form rozliczeń z fiskusem niż PIT 37. Jednak własna firma to zawsze dużo obowiązków. Jako przedsiębiorca sam musisz dbać o zamówienia, reklamę i pozyskiwanie klientów.

Zobacz też: http://www.pc-media.pl/jak-wyglada-praca-programisty/

Studia w języku angielskim – dlaczego warto?

0
Studia w języku angielskim

Absolwentów rozmaitych studiów jest coraz więcej. Dziś nikogo nie dziwi liczba osób mających wyższe wykształcenie. Niestety rynek pracy nie przewidział aż tylu miejsc dla byłych studentów. Ci najlepsi mogą liczyć na dobrą płacę i prestiżowe stanowiska, ale i tak rywalizują przynajmniej z kilkoma osobami podczas każdej rozmowy rekrutacyjnej. Sposobem na wyróżnienie się z tłumu są studia w języku angielskim. Dlaczego jeszcze warto postawić na taką formę edukacji?

Język angielski – ważna umiejętność

Umiejętność posługiwania się językiem angielskim jest przydatna na całym świecie. Dzięki niej możemy się porozumiewać z innymi podczas wakacyjnych wyjazdów. Nie mamy problemu z załatwieniem formalności, będąc zagranicą. Im lepiej opanujemy język angielski w mowie i piśmie, tym większe szanse na znalezienie dobrej pracy, także w kraju.

Język angielski stał się tak powszechny, że dziś ci, którzy nie znają chociażby jego podstaw, mają ograniczone możliwości funkcjonowania w międzynarodowym środowisku. Z kolei studenci od początku stawiający na edukację obcojęzyczną, zyskują bardzo ważną umiejętność, ale nie tylko. Na co jeszcze mogą liczyć?

Praca w międzynarodowym środowisku

Polskie firmy rozwijają się bardzo dynamicznie. Wiele z nich uderza w rynki zagraniczne, aby poszerzyć swoje możliwości, ponadto zyskać na lepszych wynikach, owocnych współpracach. Tym samym umiejętność porozumiewania się w języku angielskim, daje szansę na świetną pracę. Jest to konieczne szczególnie w przypadku studentów, którzy chcą zajmować kierownicze stanowiska.

Studiowanie w języku angielskim, na przykład na uczelni Horyzont.eu, to okazja do zawierania nowych znajomości już w szkole wyższej. Z międzynarodowym środowiskiem, nieznanymi dotąd kulturą i obyczajami studenci mają do czynienia zanim rozpoczną karierę zawodową. Nierzadko daje im to możliwość zdobywania pierwszego doświadczenia podczas programów stażowych prowadzonych w dużych firmach, które chętnie przyjmują osoby będące w trakcie studiów. Ucząc się i jednocześnie pracując w zawodzie, szlifuje się język obcy, doskonali dotychczasowe umiejętności, weryfikuje ewentualnie błędy, by móc je wyeliminować, nim zajmie się wyższe stanowiska.

Lepsze zarobki i szanse na awans

Porozumiewając się bez problemu w języku angielskim, student nie ma kłopotów ze słownictwem branżowym, również podczas rozmów kwalifikacyjnych. Buduje ponadto pewność siebie, poznaje kulturę i obyczaje obcych dotąd krajów. Można rzecz kolokwialnie, że uczy się świata, a to oznacza znacznie większe możliwości rozwoju, awansu i również pożądanych zarobków.

Nauka tańsza na polskich uczelniach

Coraz więcej krajowych uczelni oferuje studia w języku angielskim. Poziomem nie odbiegają one od tych, z których można korzystać w zagranicznych szkołach wyższych, jednak koszty nauki w Polsce są o wiele niższe. Z tej opcji skorzystają zatem przyszli studenci, którzy nie mogą sobie pozwolić na dalszy wyjazd lub mają upatrzoną szkołę wyższą w kraju.

Studiowanie w języku angielskim to szereg zalet. Warto przemyśleć tę opcję, by w niedalekiej przyszłości czerpać korzyści z tak podjętej decyzji.

Metodyka budowania strategii biznesowej. W jaki sposób prawidłowo przygotować strategię przedsiębiorstwa?

0
Metodyka budowania strategii biznesowej

Czy dobra strategia biznesowa naprawdę ma tak duże znaczenie dla rozwoju firmy, a jeśli tak, to jak ją przygotować? I czym w ogóle charakteryzuje się najlepsza strategia biznesu, ta, która doprowadzi go do sukcesu? A może, by się tego dowiedzieć trzeba skorzystać z profesjonalnej pomocy lub szkoleń? Odpowiedź znajdziesz w artykule!

Strategia biznesowa – czym właściwie jest?

Pojęcie strategii wywodzi się wprost ze sztuki wojennej. Nie sposób z resztą wyobrazić sobie zwycięsko rozegraną bitwę bez czasu poświęconego wcześniej na stworzenie koncepcji walki. Na gruncie ekonomii bardzo często słyszymy pojęcie „strategia rozwoju firmy”. Przez lata zostało wypracowanych wiele definicji tego terminu, m.in. według profesorów J. Stonera, R. Freemana i D. Gilberta strategia to „szeroki program wytyczania i osiągania celów organizacji; reakcja organizacji w czasie na oddziaływanie jej otoczenia”. Mówiąc bardziej przystępnie, strategia w ujęciu biznesowym to po prostu plan działania firmy, tworzony w celu metodycznego, czyli uporządkowanego i podzielonego na etapy osiągnięcia założonych celów. Tak naprawdę każdy, kto decyduje się otworzyć własną działalność, ma w głowie pewną wizję funkcjonowania firmy. Jeśli wizja ta nabiera konkretnych kształtów, pojawiają się konkretne cele biznesowe i sposoby na ich osiągnięcie, można już mówić o strategii. To jednak dopiero początek drogi do sukcesu – pomysł to jedno, ale uporządkowanie go według reguł konstruowania strategii biznesowej, znacznie więcej.

Jakie elementy powinna zawierać strategia firmy?

Strategia rozwoju przedsiębiorstwa dla dużej korporacji będzie miała postać wielostronicowego dokumentu, przygotowanego nierzadko przez zewnętrzną firmę consultingową. W przypadku małej firmy spotkamy się częściej ze zwięzłym określeniem sposobu funkcjonowania danej organizacji i najważniejszych celów, jakie zamierza osiągnąć. Każda skuteczna, spójna i możliwa do szybkiego wdrożenia strategia biznesowa, niezależnie od rozmachu przedsięwzięcia czy skomplikowania struktury firmy, musi jednak zawierać te same ważne elementy. Wśród nich możemy wymienić:

  • jasno określoną wizję firmy (dostosowaną do aktualnych trendów rynkowych);
  • świadomość rynku, skonkretyzowanie rynków zbytu i sposobów dystrybucji dóbr i usług;
  • obiektywną ocenę kompetencji firmy w stosunku do konkurencji;
  • ukierunkowanie na krótkofalowych i długofalowych celach do osiągnięcia;
  • opracowany plan wdrożenia strategii w codziennym funkcjonowaniu firmy.

Tworzenie strategii biznesowej powinno być poprzedzone głęboką analizą struktur własnych, a także uwzględniać dynamikę rynku. Bardzo ważna jest też okresowa weryfikacja postępów w realizacji planu strategicznego.

Strategia kluczem do sukcesu

O ile kadra kierownicza dużych firm z reguły zdaje sobie sprawę, jak ważne jest posiadanie (i realizowanie) strategii rozwoju przedsiębiorstwa, o tyle w małych i średnich przedsiębiorstwach sytuacja wygląda już mniej optymistycznie. Jak pokazują badania, aż 15% przedsiębiorców z tej grupy w ogóle nie planuje przyszłych działań rynkowych. A to duży błąd, ponieważ bez dobrze opracowanej strategii biznesowej trudno jest firmie sprawnie funkcjonować, a tym bardziej osiągnąć pozycję lidera na rynku. Plan strategiczny nie tylko podnosi kompetencje biznesowe całej załogi, poprzez zwiększenie aktualnej świadomości rynku. Przede wszystkim pozwala na ukierunkowane, spójne, skonkretyzowane na osiągnięciu sukcesu, działanie firmy. Cały zespół uczy się ustalać priorytety i wykorzystywać wiedzę, i kompetencje w konkretnym, precyzyjnie określonym celu. Na koniec warto dodać, że posiadanie opracowanej strategii zwiększa wiarygodność i profesjonalizm w oczach potencjalnych partnerów biznesowych.

Zbuduj skuteczną strategię i zaprowadź swoją firmę na szczyt!

Strategia rozwoju firmy powinna być spójna i prosta. Stworzenie jej w taki sposób nie jest łatwym zadaniem. Dlatego właśnie, z myślą o właścicielach firm, członkach zarządu oraz kadry kierowniczej wysokiego szczebla, EY Academy of Business przygotowało trzydniowe szkolenie z zakresu budowania strategii biznesowej. Program szkolenia, oparty na sześciu blokach tematycznych, porusza takie kwestie, jak cykl zarządzania strategicznego, rola centrali firmy w zarządzaniu biznesem czy komunikowanie i monitorowanie strategii. Więcej o szczegółach przeczytać można tutaj: https://www.academyofbusiness.pl/pl/szkolenia/budowanie-strategii-biznesowej,257/. Jeśli masz lub chcesz mieć realny wpływ na kształtowanie rzeczywistości organizacyjnej firmy, koniecznie powinieneś wziąć udział w kursie. Nie tylko poznasz narzędzia analizy strategicznej i metody wyznaczania zrównoważonych celów strategicznych, ale również poznasz zasady skutecznego wdrażania i monitorowania kolejnych etapów realizacji strategii. Dzięki takiemu przygotowaniu każda opracowana przez Ciebie strategia firmy zaowocuje sukcesem, a Ty sam z menedżera staniesz się strategiem doskonałym.

Artykuł sponsorowany.

Wycieraczki podłogowe czy wykładzina?

0
Wycieraczki podłogowe czy wykładzina

Przed każdym domem powinny znajdować się wycieraczki, które nie tylko służą do wycierania, oczyszczania poniekąd swoich butów, ale są także ozdobą domu, więc warto w nie zainwestować. Przydają się one zwłaszcza podczas sezonu zimowego, gdy za oknem panuje plucha i pada deszcz.

Jaki jest najlepszy dentysta w Gdyni?

0
Jaki jest najlepszy dentysta w Gdyni

Gdy zaczynamy mieć problem z bolącym zębem, szybko udajemy się do stomatologa. Na rynku jest wiele konkurujących ze sobą lekarzy, niemalże w każdym polskim mieście znajdują się co najmniej dwie kliniki, a jaki dentysta w Gdyni jest najlepszy? Wybierając odpowiedniego stomatologa chcemy, żeby był to lekarz z odpowiednio długim doświadczeniem. Do tego musi wykonywać swoją pracę dokładnie, w sterylnych warunkach i z zachowaniem wszystkich norm bezpieczeństwa.

Biuro rachunkowe i działalność w sieci – jak zaistnieć w świadomości klientów

0
Biuro rachunkowe i działalność w sieci - jak zaistnieć w świadomości klientów

Promocja biura rachunkowego może przybierać różne formy. Często zależy od zakresu świadczonych usług oraz miejsca prowadzenia działalności. Strategia marketingowa może się więc różnić w zależności od tego, czy biuro rachunkowe świadczy usługi na rynku lokalnym, czy przez internet. Niektóre formy promocji sprawdzają się równie dobrze w obu przypadkach i mogą być stosowane przy biznesach prowadzonych lokalnie, jak i na szerszą skalę.

Jeżeli biuro rachunkowe dopiero rozpoczyna działalność, może nie dysponować dużym budżetem na działania marketingowe i promocję swoich usług wśród potencjalnych klientów. Istnieje na szczęście wiele metod, które pozwalają zaistnieć w świadomości usługobiorców nawet przy skromnych środkach przeznaczonych na reklamę. Jakie to metody?

Promocja biura rachunkowego na rynku lokalnym

Decydując się na prowadzenie działalności w siedzibie biura, można rozpocząć poszukiwanie klientów wśród osób z najbliższego otoczenia. Usług księgowych mogą potrzebować członkowie rodziny, znajomi albo znajomi znajomych. Zdobywanie pierwszych klientów przez pocztę pantoflową to stara i sprawdzona metoda. Co istotne, nie ponosimy tu żadnych kosztów, a taka promocja może pomóc zaistnieć w branży i mocno stanąć na nogach. Pierwsi zadowoleni klienci z pewnością polecą biuro rachunkowe kolejnym zainteresowanym, co pozwoli na dalszy rozwój biznesu.

W jaki inny sposób można promować się na rynku lokalnym? Okazuje się, że takich metod jest całkiem sporo. Bardzo skuteczny będzie widoczny szyld umieszczony nad wejściem do biura rachunkowego. Właściwie jest to must have każdego biznesu, który świadczy usługi lokalnie. Problem może pojawić się wtedy, gdy biuro nie znajduje się przy głównej ulicy. Wtedy warto umieścić odpowiedni szyld przy często uczęszczanej arterii komunikacyjnej, wskazując jednocześnie, gdzie mieści się jego siedziba.

Promocja działalności biura rachunkowego w internecie

W sieci mogą promować się zarówno te biura rachunkowe, które świadczą usługi na rynku lokalnym, jak i działające na szerszą skalę. Doskonałe ku temu możliwości stwarzają kanały social media. Branie udziału w tematycznych dyskusjach oraz udzielanie merytorycznych porad pomoże księgowemu w zbudowaniu wizerunku eksperta i dotarciu do nowych klientów. W podobny sposób można działać na forach internetowych. Bardzo ważna jest też strona www biura księgowego, na której warto zamieścić informacje na temat doświadczenia pracowników oraz blog, na którym znajdą się ciekawe artykuły. Tematyka powinna zostać dostosowana do profilu działalności konkretnego biura i odpowiadać na potrzeby internautów. Co to dokładnie oznacza? Inspiracji najlepiej szukać na forach, gdzie zainteresowani zadają pytania i szukają rozwiązań konkretnych problemów.

Inną metodą, która sprawdzi się zarówno na rynku lokalnym, jak i ogólnopolskim jest promocja na takich witrynach jak UslugiKsiegowe.pl. Pozostawiona na niej wizytówka wraz z dokładnym opisem działalności biura rachunkowego, wskazaniem lokalizacji i linkiem do strony www będzie doskonałą formą promocji. Co więcej, pomoże też w wypozycjonowaniu strony www biura rachunkowego w wyszukiwarkach internetowych.

I tu przechodzimy do kolejnego sposobu promocji w sieci. Pojawianie się strony biura rachunkowego w organicznych i płatnych wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych jest jednym z najlepszych i najszybszych sposobów dotarcia do klientów.

Istnieje wiele sposobów reklamowania działalności biura rachunkowego. Dobór odpowiedniej strategii marketingowej pozwala na rozwój biznesu i nawiązanie trwałych relacji z klientami. Jest więc niezwykle istotny dla zachowania stabilności finansowej prowadzonej działalności i przekłada się bezpośrednio na przychód biura.

3 najpopularniejsze metody prawidłowego zarządzania czasem

0
zarządzanie czasem

Systemów, dzięki któremu możemy odpowiednio zorganizować swój czas jest bardzo dużo. Na jaki się zdecydować? Proponujemy, aby postawić na klasykę, czyli 3 najbardziej prawdopodobne oraz najlepsze metody na zarządzanie czasem. Od ich opracowania minęło naprawdę skoro lat, ale to tylko pokazuje jak bardzo są niezawodne. W jaki sposób odpowiednio zarządzać czasem? Przekonaj się sam!

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/zarzadzanie-czasem-metody-3-najbardziej-popularne/

Zarządzanie czasem metodą GTD

Metoda DTG, czyli z języka angielskiego Getting Things Done zostałam opracowana przez Davida Allena. W tej metodzie kluczowy jest zgromadzenie spraw oraz zarządzanie listami projektów czy też zadań. Ważne jest to, aby każda sprawa, która do ciebie trafia została oceniona pod kątem ważności.

Jeżeli wydaje ci się, że sprawa jest niepotrzebna, zabierająca czas i nic nie wnoszące do Twojej kariery to staraj się ją omijać. 

Cały system jest nieco bardziej złożony. Ale na Proponuję aby w przemyślany sposób radzić sobie z olbrzymią ilością różnego rodzaju dokumentacji, które trafiają na nasze biurka lub wypełniają skrzynki pocztowe.

Podstawą w GTD, którą warto jest wykorzystać jest reguła dwóch minut. Polega ona na tym że jeżeli jest jakaś istotna sprawa, która wpada do twojej skrzynki i zajmie ci ona dwie minuty lub mniej to zrób ją bez zastanowienia.

Zarządzanie czasem – metoda ABC

Przy zarządzaniu czasem bardzo ważne jest również bardzo prosta i szybka metoda ABC. Jej podstawą jest praktycznie wykorzystanie zasady Pareto, która mówi że większość efektów uzyskamy z mniejszej ilości wysiłków. Potocznie ta zasada jestem zła na zasadę 80/20.

Metoda ABC podzielono podzielenie kartki papieru na trzy kolumny. Pod literką A wpisujemy zadania, które Koniecznie musimy wykonać. Są to tak zwane priorytety. Pod literką B zapisujemy zadania, które możemy wykonać. Nie muszą być one szczegółowo pilne, ale możemy zlecić je współpracownikom. Literka C natomiast, to zadania najmniej istotne do zrobienia. Możemy je wykonać w przypadku kiedy uporamy się z zadaniami A oraz B.

Metoda Eisenhowera

Jest to metoda którą opatentował amerykański prezydent Dwight Eisenhower. Polega ona na tym że dzielimy kartka na 4 część. Na górze po lewej wpisujemy zadania ważne i pilne, obok po prawej zadania ważne, ale mniej pilne. Na dole miejsce na sprawy pilne i na samym końcu na błahe i nie pilne.

Cała sztuka polega na tym, żeby odpowiednie określić najważniejsze oraz najpiękniejsze sprawy i ustalić je jako priorytet. Organizowanie czasu pracy w taki sposób będzie z pewnością ułatwieniem. Do tego okaże się również produktywne. Dodatkowo wykonując takie czynności codziennie wbijesz je sobie jako nawyk i będzie Ci o wiele prościej z nich korzystać.

Zobacz też: http://www.plenergia.pl/porady-finansowe-miliardera/

ZOBACZ TEŻ