Infolinie firmowe – czy to się opłaca?

0-800, 0-801, 0-804 spotkałeś się już z tym, ale nie wiesz co to takiego? To właśnie numery telefonu do obsługi klienta, czyli infolinie firmowe. Usługi te działają w Polsce już od wielu lat i przedsiębiorcy chętnie z nich korzystają, a my, konsumenci, przyzwyczailiśmy się już do nich. W końcu, kiedy kontaktujemy się telefonicznie z jakąś firmą praktycznie nie uświadczymy „pustego” dźwięku połączenia. Czy jednak posiadanie infolinii firmowej ma sens? Jakie korzyści przynosi, ile kosztuje taka usługa i kto faktycznie ponosi za nią opłatę?

Kontakt telefoniczny – najchętniej wybierana opcja

Nie ma sensu się sprzeczać – Polacy nadal najchętniej wybierają telefoniczną formę kontaktu z firmami czy swoimi usługodawcami. Jeszcze dziesięć lat temu jedynie co ósmy z nas nie korzystał z takiej możliwości. Zdawać by się mogło, iż w dobie rozwoju Internetu to się zmieni, ale tak się nie stało. Kontaktowanie się e-mailowo czy przez social media zajmuje więcej czasu niż wzięcie smartfonu do ręki i wybranie numeru. Internet jest powszechną formą komunikacji, ale nie lubimy czekać na odpowiedź i chcemy mieć poczucie, że rozmawiamy z żywą osobą. Sytuację Internetu mogą ratować czaty na żywo, które czasami widujemy na stronach przedsiębiorstw, lecz nadal nie występują tak często, jak by mogły.

Infolinia firmowa – kiedyś i dziś

Dawniej na infolinie firmowe napotykaliśmy głównie w bankach i operatorach sieci komórkowych czy dostawcach usług multimedialnych. To jednak się zmieniło – coraz więcej państwowych instytucji korzysta z infolinii, możemy się na nie natknąć podczas połączeń z przychodniami medycznymi czy innymi firmami, które byśmy nie podejrzewali o taką praktykę (działa to jednak na ich korzyść).

Infolinia – czy to ma jakąkolwiek korzyść dla mnie?

Zdecydowanie tak – niezależnie od tego, czy posiadasz dużą firmę, czy mały biznes, infolinia może poprawić jakość kontaktu z Twoim przedsiębiorstwem. Możesz ją połączyć z dowolnymi numerami, czy to telefonów stacjonarnych, czy komórkowych. Co więcej, kiedy posiadasz liczne oddziały w kraju – Twoi klienci będą na podstawie chociażby numeru kierunkowego przekierowywani do odpowiednich placówek. Cała ta sytuacja ponadto pozostanie dla nich niezauważona. Posiadając infolinię, niwelujesz sytuację, w której nie ma kto odebrać, gdyż klient będzie łączony z wolnym konsultantem czy pracownikiem, a jeśli wszyscy będą zajęci – otrzymają komunikat np. z prośbą o późniejszy kontakt. Infolinie firmowe działają ponadto 24/7, co zapobiega sytuacji, w której klient będzie słyszeć zwykły dźwięk połączenia. Dzięki infolinii Twój klient dostanie możliwość wybrania wewnętrznych numerów, co pozwoli na połączenie z konkretnym działem. Jednym słowem – to się opłaca, zarówno Tobie (m.in. wizerunkowo), jak i klientowi.

Kto za to płaci?

Decydując się na infolinię firmową najczęściej to Ty, jako przedsiębiorca ponosisz koszty. Rozliczenie za abonament jest zazwyczaj comiesięczne, a jego ceny są uzależnione m.in. od numerów telefonu do obsługi klienta, tj. 0-800, 0-801, 0-804. Przeważnie koszty te zaczynają się od 89 zł za miesiąc. Dla Twoich klientów połączenia z numerem 0-800 są bezpłatne, natomiast pozostałe to koszt zazwyczaj od 0,20 do 0,40 gr za minutę.

Infolinia? Jestem na tak!

Podsumowując – koszty takiej usługi są współmierne z korzyściami. Za pomocą infolinii firmowej niezależnie od wielkości Twojego biznesu możesz w łatwy sposób ułatwić komunikację z firmą dla Twoich klientów i nadać jej profesjonalnego wizerunku. Poza tym taką usługę możesz personalizować, dzięki czemu klient usłyszy konkretne komunikaty, muzykę w czasie oczekiwania na połączenie, itp.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here