Jak wybrać słowa kluczowe do pozycjonowania?

Planowanie każdej strategii pozycjonowania strony powinno się zacząć od solidnej analizy słów kluczowych, dla których podejmiemy działania. Osiągnięcie wysokich pozycji jest najczęściej czasochłonne i wymaga nakładów finansowych, dlatego pozycjonowanie na źle dobrane frazy może nie przynieść oczekiwanego ruchu, albo jego jakość nie będzie odpowiednia, to znaczy nie przełoży się na sprzedaż. Podpowiadamy na co zwrócić uwagę i w jaki sposób wybierać słowa kluczowe przed rozpoczęciem pozycjonowania.

Analiza branży i konkurencji

Najprostszym sposobem na nowe pomysły na słowa kluczowe wydaje się być zbadanie konkurencji i tego na jakie frazy się pozycjonuje. Ręczne wpisywanie różnych fraz w wyszukiwarkę wydaje się czasochłonnym zadaniem, jednak istnieją lepsze rozwiązania. Narzędzia takie jak Senuto czy Semstorm pozwalają na zbadanie widoczności wybranych przez użytkownika witryn internetowych, sugerują nowe słowa kluczowe oraz badają konkurencję. Narzędzia są dostępne w pełni po opłaceniu abonamentu, jednak Senuto oferuje też ograniczoną wersję testową na 14 dni.

Wyszukiwanie słów kluczowych

Do wyszukiwania nowych słów kluczowych mogą posłużyć też narzędzia, które generują propozycje słów kluczowych na podstawie rzeczywistych wyszukiwań użytkowników Google. Darmowe, z pewnymi ograniczeniami, narzędzia Ubersuggest, Keywordtool.io czy Answer the public, po wpisaniu ogólnego słowa kluczowego, wyświetlą listę zbliżonych wyszukań. Podobne zadanie spełnia też narzędzie Google Keyword Planner, jednak jest on najbardziej popularną metodą wyszukiwania słów, dlatego panuje na nie największa konkurencja, a co za tym idzie także trudność pozycjonowania strony.

Liczba wyszukiwań miesięcznych

Google Keyword Planner przydaje, mimo że nie jest najlepszym narzędziem do proponowania nowych słów kluczowych, jest bardzo przydatnym narzędziem podczas określania fraz kluczowych do pozycjonowania. Po stworzeniu listy potencjalnych słów, na podstawie analizy konkurencji i narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych, warto sprawdzić ile osób faktycznie wpisuje je w wyszukiwarkę.Narzędzie Keyword Planner, po wpisaniu konkretnej frazy, wyświetla nie tylko propozycje, ale też ilość miesięcznych wyszukiwań, co pozwala określić potencjał konkretnych fraz kluczowych.

Testowanie słów kluczowych

Na tym etapie powinniśmy mieć już listę słów kluczowych, które posiadają satysfakcjonującą liczbę wyszukiwań, oraz powiązane są z branżą. Zanim jednak podejmiemy działania pozycjonujące, które mogą zająć nawet wiele miesięcy, warto przetestować słowa kluczowe. Ilość wyszukiwań to przecież nie wszystko, istotne jest również to, czy frazy będą odpowiednio konwertować. Można w tym celu wykorzystać linki sponsorowane Google Ads, czyli reklamę tekstową ponad wynikami wyszukiwania. Kampania pozwala na natychmiastową widoczność w wyszukiwarce na wybrane frazy, co pozwala zbadać współczynnik konwersji jeszcze przed rozpoczęciem pozycjonowania.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Virtual Development – https://www.vd.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here