umowa o pracę adres zamieszkania czy zameldowania

Umowa o pracę wymaga przyniesienia dokumentów, które będą potwierdzały nasze dane. Te dane będą później trafiały do urzędu i na tej podstawie będą doliczane do naszego konta składki na ZUS czy w ten sam sposób będą odprowadzane podatki. To wszystko ma, zatem znaczenie i trzeba będzie to zrobić tak jak trzeba. Wiele osób, które mają zamiast podpisywać umowę zastanawiają się czy wystarczy tam adres zamieszkania czy zameldowania.

Często jedziemy do innego miasta gdzie pracujemy, ale meldunek stały mamy w swoim domu. Teraz trzeba będzie się dowiedzieć jak to wszystko wygląda żeby nie mieć później jakiś problemów. Adres pracownika jest bardzo ważny, dlatego musi być cały dokumenty wypełniony w taki sposób jak przewiduje to prawo. W Polsce wszystko potrafi się zmieniać, dlatego trzeba być na to przygotowanym. W większości przypadków adres zameldowania i zamieszkania jest dokładnie takie sam, ale jeśli mieszkamy gdzieś indziej to sytuacja się zmienia.

adres zamieszkania czy zameldowania

Podpisujemy umowę

Jeśli podpisujemy umowę to trzeba będzie wpisać tam obowiązkowe dane, które są zgodne z prawdą. Jeśli coś zataimy, pominiemy to czeka nas kara, a na pewno nie o to nam chodzi. Skoro mamy pracę to chcemy dostać wynagrodzenie i mieć zapłacone składki. Wtedy wiemy, że taka praca nam się opłaca i że można tutaj pozostać. Ministerstwo na swojej stronie daje gotowy wzór, jaki trzeba wypełnić. W tym wzorze jasno można zauważyć, że potrzebny jest nam adres zamieszkania, ponieważ na ten adres będzie przychodziła również korespondencją.

Jeśli mieszkamy w Warszawie, a pracujemy w Gdańsku to jakiekolwiek pisma urzędowe będą przychodziły tam, po czym ktoś będzie nam je przekazywał. To byłaby strata czasu, a jeśli mamy się niezwłocznie zgłosić do urzędu to tym bardziej nie będzie nam łatwo. Na razie każdy z obywateli naszego kraju musi mieć meldunek, ale ma się to niedługo zmienić. Wtedy wszystko będzie o wiele łatwiejsze, ale na razie skoro są takie przepisy to trzeba się do tego stosować. Zasad jest bardzo prosta, jeśli chodzi o adres zameldowania. Jeśli w jakimś miejscu przebywamy od kilku miesięcy to trzeba się tam zameldować na stałe. Może to być meldunek tymczasowy, ale to wszystko dobrze wygląda w teorii, bo w praktyce jest znacznie gorzej.

Trudno nam się będzie zameldować na stałe w wynajmowanym mieszkaniu, bo musi się na to zgodzić właściciel. Sytuacje z wynajmującymi mieszkania są bardzo różne, dlatego nie każdy chce się na to zgodzić. Jakby nie patrzeć ryzyko jest dość spore i nie każdy chce je podejmować. Jeśli będziemy wypełniać dokumenty zgodnie z prawem, jakie obowiązuje w naszym kraju to my nie będziemy mieć żadnych problemów jak i nie będzie ich miał nasz pracodawca. Po co później to wszystkie okręcać i ciągać się po urzędach, a może nawet sądach?

Skoro jest napisane, że ma być podany adres zamieszkania to nic innego nie podajemy. Wiemy gdzie mieszkamy? W takim razie na pewno dobrze wypełnimy wszystkie dokumenty i całość będzie zaakceptowana przez urząd, do którego właśnie teraz będziemy należeć. Dla osób, które pracują od lat na miejscu to żaden problem, ale dla przyjezdnych bywa bardzo różnie i trzeba o tym pamiętać.

umowa o pracę

Nasza umowa o pracę

Trzeba się cieszyć, jeśli otrzymujemy umowę o pracę, bo to oznacza, że pracodawca będzie za nas opłacał wszytkę składki. W przyszłości dzięki temu możemy otrzymać emeryturę, a na tym na pewno nam bardzo zależy. Jeśli planujemy wyjazd do innego miasta gdzie mamy rozpocząć pracę i wiemy, że na pewno tego chcemy i tam sobie poradzimy to można od razu zameldować się na stałe. Mało, kto tak robi, bo często osoby, które poszukują pracy w nowym miejscu nie mogą się odnaleźć.

Lepiej poczekać te kilka tygodni czy nawet miesięcy i wtedy będzie można na spokojnie sobie zrobić stały meldunek. Nie zajmuje to dużo czasu, dlatego w wolnej chwili pojedziemy do urzędu i wszystko od ręki załatwimy. Nie ma znaczenia czy mamy swoje mieszkanie czy coś wynajmujemy. Ma za to znaczenie to, że musimy mieć adres stały, który w naszej przyszłej umowie się będzie znajdował.

Wzory dokumentów

Jeśli nie do końca wiemy jak wygląda taki wzór dokumentu umowy o prace i jakie jeszcze potrzebne nam będą dane to nie ma żadnego problemu żeby znaleźć to w Internecie. Można albo skorzystać ze strony ministerstwa albo z jakiejkolwiek innej. Warto tylko sprawdzać czy wzór, który się tam znajduje jest aktualny. To, dlatego najbezpieczniej będzie, jeśli zaczniemy korzystać ze strony ministerstwa, bo tam zawsze jest to wszystko, co aktualne i zgodne z obowiązującym dzisiaj prawem pracy.

[Głosów:7    Średnia:2/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here